Haluatko voida hyvin? -verkkokurssi

Turvottaako?

Närästääkö?

Kivistääkö vatsa?

Iskeekö flunssa usein?

Oletko väsynyt olemaan väsynyt?

 

Oikea, itselle sopiva ruokavalio on keskeisessä roolissa terveyden, hyvinvoinnin ja jaksamisen kannalta. Kun ruokavaliosi on kunnossa ja keho voi paremmin, heijastuu se myös mieleesi.

Itse pääsin hurjasta sairastelukierteestä ja kovista reumasäryistä eroon ruokavaliolla ja ravintolisillä. Jotta SINÄ voisit saavuttaa samankaltaisia positiivisia muutoksia vointiisi kuin minä, haluan auttaa sinua verkkokurssin muodossa.  

Kuuden viikon verkkokurssi sisältää:

    • Laajan alkuhaastattelun terveydentilastasi ja yleisestä voinnistasi
    • Haastattelun pohjalta video-ohjeet ruokavaliodieetistäsi + kirjalliset lisäohjeet
    • Videon suoliston voinnin tärkeydestä yleiseen vointiisi
    • Videon, miten pienillä muutoksilla saat ruuasta terveellisemmän
    • Videon siitä miten ravintolisäviidakosta löydät laadukkaat ja turvalliset tuotteet
    • Rentoutusharjoituksen
    • Muutaman ruokareseptin
    • Henkilökohtaista neuvontaa sähköpostitse
    • Loppuarviointikaavakkeen, jolla voit seurata kuuden viikon sisällä tapahtunutta kehitystä voinnissasi

     

     

     

    Verkkokurssi alkaa 23.10.2017. Hinta 39,90€ 

     Kurssin voit tilata VERKKOKAUPASTA 18.10.17 mennessä

    Tässä lyhyt infovideo oman vointini kohenemisesta ja verkkokurssin taustasta. 

    Sekä oma että toisten hyvinvointi on minulle sydämen asia <3

    Tartu mahdollisuuteen voida hyvin!

    T: Sini

     

     

Tiesitkö tämän banaanista?

Haluatko voida hyvin -verkkokurssi tulossa piakoin 🙂 Siellä on paljon infoa myös muista ruoka-aineista.

Mihin tarvitaan B-vitamiinia?

B-vitamiinit ovat vesiliukoisia. Ne ovat toiseksi tärkeimpiä ravintoaineita aminohappojen jälkeen ja niitä tulisi saada päivittäin. Riittävä saanti tulisi varmistaa lisäravinteilla, koska ne häviävät helposti valon, lämmön, säilytyksen ja valmistuksen aikana. Varmista, että lisäravinteesi on lähtöisin luonnollisista ainesosista.

B-vitamiinia tarvitaan mm. seuraaviin elimistön tehtäviin:

Hiilihydraatti- ja proteiiniaineenvaihdunta

veren valko- ja punasolujen muodostaminen

Soluhengitys

Hermojen ja aivojen toimintoihin

Kolesteroliaineenvaihduntaan

Serotoniinin (”mielihyvävälittäjäaine”) muodostuminen

Vasta-aineiden muodostuminen

 

Sinulla saattaa olla B-vitamiinin puutetta, jos kärsit seuraavista:

Raajojen paleltuminen

Raajojen puutuminen (erityisesti yöllä käsien puutuminen)

Hampaiden liiallinen pureminen ja narskuttelu

Väsymys

Ärtyisyys, huono stressinsieto

Hengityshäiriöt

Heikko vastustuskyky

Rytmihäiriöt

Alhainen verenpaine

Nenän vuotaminen

Rikkoutuneet suupielet

Kuivat huulet

Harmaakaihi

Laiva-, auto-, raskauspahoinvointi

PMS-oireet

 

 

B-vitamiinin lähteitä ovat: Hiivauute, täysjyväviljat, liha, munuaiset, maksa, vehnänalkiot, munankeltuainen, kana, pähkinät, vihreät vihannekset, lohi, sardiini, simpukat.

Hyvä B-vitamiinilisä on

Solgarin B-complex ”50” (100kpl/23€)

tai B-Complex ”100” 100kpl/33€).

Tilaukset: 0442799097 tai VERKKOKAUPASTA 

B-vitamiinin kohdalla pätee hyvin kommentti: ”Syö itsesi mukavammaksi”. Ärtyisyys vähenee ja stressin sietokyky kasvaa.

Matalan kynnyksen Pikkustudio

Hyvinvoinnin kolme tukipilariahan ovat: Ravinto, lepo ja liikunta. Oma työni tukee pääasiallisesti asiakkaiden kahta tukipilaria, ravintoa ja lepoa/rentoutumista, joten mielelläni tutustun myös kolmannen tärkeän tukipilarin ammattilaisiin ja siksi kävin tutustumiskäynnillä Personal trainerin, Katja Varjon Pikkustudiossa, joka sijaitsee aivan kivenheiton päässä meiltä.

 

 

Katja on toiminut aikaisemmin mm. terveydenhoito- ja informaatioalalla. Maisteriksi lukiessaan hän päätti ettei ikinä enää opiskele yhtään mitään, mutta toisin kuitenkin kävi. Personal trainer koulutusilmoituksen nähdessään, jokin ”loksahti”, ja pian hän jo löysikin itsensä kurssilta. Hyvinvointi ja liikunta ovat aina olleet lähellä hänen sydäntään, ja nyt hän saa jakaa sitä tietotaitoa myös muille.

 

 

Pikkustudio on idyllinen pieni sali, johon on helppo tulla. Ei tarvitse jännittää osaanko tai miltä näytän. Katjalla on treenien tueksi käytössään todellinen monitoimilaite, jolla onnistuu kaikenlainen lihasten huolto selkä- ja reisilihasten treenauksesta monipuolisesti lihaksia treenauttavaan soutuun ja kaikkea siltä väliltä.

                                              

Katja tekee asiakkailleen alkukartoituksen, jonka perusteella asiaakkaan ruokavaliota muokataan terveellisempään suuntaan sekä suunnitellaan juuri hänelle sopivat harjoitteet. Katja painoittaa ettei kotiin tarvitse hankkia hienoja ja kalliita laitteita, vaan hän ohjeistaa asiakkaita  yksinkertaisiin liikkeisiin, joihin ei välttämättä tarvitse apuvälineitä.

Pikkustudion asiakkaat ovat monen ikäisiä, mutta heitä kaikkia yhdistää halu tehdä jonkinlainen elämänmuutos. Osa ei ole liikkunut aikaisemmin ja haluaa aloittaa kuntoilun, osa taas haluaa tukea ja apua painonpudotukseen, koska se ei ole omin avuin onnistunut. Yleensä personal trainerin palveluja ei osteta hetken mielijohteesta, vaan asiakkaat ovat motivoituneita tekemään tarvittavia muutoksia liikkumiseen ja ruokavalioon, koska omaan vointiin ei olla enää tyytyväisiä.

Jos tuntuu ettei tiedä mistä liikkumisen tai laihduttamisen aloittaisi, on hyvä turvautua ammattilaisen apuun. Katjan neuvonta ja opastus on selkeää sekä rauhallista ja aina on tilaa myös asiakkaan kysymyksille.

Liikunnan iloa kaikille!

P.S. Katjan omille sivuille pääset TÄSTÄ